Fietsen van Lommel naar Berlijn

Dag 7

Vandaag geen platte band dus ook geen oponthoud. Na een zeer uitgebreid ontbijt van yoghurt met kiwi en muesli, donker gebakken brood met ei, een broodje kaas én natuurlijk twee koppen koffie, zitten we om 09.10 uur op de fiets. Het gezellige stadje Paderborn achter ons latend en de heuvels weer in. We hebben ons voorbereid op een zware dag vol met klimmetjes. Mijn benen voelen gelukkig best goed. Een goede nachtrust doet wonderen. Het eerste anderhalf uur rijden we voornamelijk door het bos. Een ree begroet ons op deze bewolkte, maar mooie ochtend. Ik rijd achter Bart en voel me gewoon heel gelukkig. Zo fietsen door de natuur, samen met de man van wie ik zielsveel hou, is heerlijk om te doen. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik dit soort tochten nog kan doen. Ook al doet mijn lijf soms zeer of ben ik diep vermoeid, het is net even je grens verleggen en dan kan je meer dan je in eerste instantie denkt. Ik besef ook dat we pas halverwege zijn. Maar voor nu is het genieten. Voor Bart is het vandaag een 'opwarmertje'. "Het is ginne gewone" zeg ik weleens. Hij herstelt enorm snel na een zware inspanning. Als het aan hem lag konden er nog wel wat kilometertjes bij. 

Om half 11 begint het te regenen. Onze bijna lichtgevende regenjasjes zijn goed waterdicht. Het maakt me nu niet uit dat we nat worden. Bart komt naast me rijden en zegt: ' zoals Ivo ( een vriend van ons) weleens heeft gezegd: een fietsvakantie is zélfs als het regent heel fijn.' Ik kan het nu alleen maar beamen. 

We fietsen nog langs de Externsteine, een formatie van hoge zandstenen die ineens uit het heuvel landschap oprijzen. 

Onze broodjes eten we 's middags in het bos in een soort schuilhutje. 

Door de soms lange afdalingen krijg ik het koud. Zodra we echter weer moeten klimmen, staat het zweet op m'n rug. De heuvels en klimmetjes volgen elkaar snel op. Vreemd genoeg voelt het niet super zwaar. Ook Bart gaat als een speer. 

Om half twee komen we aan bij het hotel in Lemgo. Er staan slechts 65 km op de teller en 750 hoogtemeters. Na het douchen en uitwassen van onze fietskleding, lopen we het dorpje in. Hier staan nog veel oude gerestaureerde vakwerk huisjes. We vullen onze magen met een lekker notenbrood van de bakker en lopen nog wat rond.' s Avonds eten we in een oud restaurantje op de markt terwijl het buiten regent en zelfs even flink hagelt. 

Morgen nog een flink aantal klimmetjes, maar slechts 45 km te fietsen naar Hameln, waar de rattenvanger van Hamelen woont. Hopelijk doen de benen het dan net zo goed als vandaag. 

Lieve groeten uit Lemgo,

Bart en Angelique 


Reacties

Reacties

Pa en Ma Rijk

Weer een fijn lezend en liefdevol verhaal.
Wat prachtig dat jullie zo genieten van elkaar en de natuur.
Liefs,xxx

Michel

Wat een fraai decor om doorheen te trappen. Hadden jullie nou ook een cameraatje op het stuur? Liefs xx

Caroline

Wat zijn jullie bikkels, petje af hoor !!

Judith & Koen

Hey Angelique & Bart,
wij hebben vandaag pas aangepikt in jullie reisverhaal. Ziet er allemaal heel uitnodigend uit. Stiekem zijn we een beetje jaloers, maar het is jullie natuurlijk van harte gegund. Geniet maximaal van de deze onderneming. Achteraf ga je er gegarandeerd nog veel naar hunkeren.
Nog veel fietsplezier
Koen

pa en ma Machiels

Op de foto’s te zien was het een mooie rit . Hopelijk morgen geen regen ? Slaap lekker Pa en Ma

Cindy en Raf

Wat eèn warme woorden voor je mannetje. ♥️♥️♥️ LOVE IS IN THE AIR ... ??

Frans & MarieLouise

Fijn om te horen hoe jullie samen genieten!
We wensen jullie morgen weer zo'n heerlijke rit toe.
Enjoy! ???

Gabriëlle

Wat een stoere en gezellige dag weer. En zo leuk dat je nog een groot gedeelte van de middag hebt om het plaatsje te bekijken.

Peter

Reeds in de helft!
Ik heb geen enkele twijfel dat deel twee voorspoedig verloopt.
'"Bijten" zal op deze manier niet nodig zijn, houden zo.

Gerry

Aan alle lieve bovenstaande berichtjes heb ik weinig meer toe te voegen................. Wat een prachtige foto's trouwens, die zandformatie had ik niet in Duitslang gedacht, heel indrukwekkend.
En ja het glas is half vol, dus Berlijn there they come!
Groetjes Gerry

Tony

Wat een geweldige foto's :-).
Wat een fantastische tocht maken jullie en wat fijn om te lezen dat jij zo aan het genieten bent en je zo gelukkig voelt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!