Fietsen van Lommel naar Berlijn

Dag 14

Jullie dachten uitgelezen te zijn hm? Ik dacht zelf ook uitgeschreven te zijn. Berlijn is echter zo'n leuke stad dat we toch nog wat foto's willen laten zien. De dag is bíjna zonder ongelukjes verlopen. Het enige schaamtevolle minpuntje van de dag is de vogel die recht op mijn haardos heeft gepoept, terwijl ik buiten aan de toog een drankje bestelde. Ook het feit dat Bart met een papieren zakdoekje, midden in de mensenmassa, de poep uit mijn haren moest poetsen, was redelijk gênant. Verder hebben we volgens mijn iPhone ( en die zullen we maar geloven) vandaag 19,2 km gewandeld, 29.292 stappen gezet en 7 verdiepingen trap gelopen ( ik ben er overigens nog maar pas achter dat mijn iPhone dat allemaal registreert). En dat allemaal op sandalen waardoor ik nu met blaren op de voeten zit ( Bart overigens ook). We hebben net voor de tweede keer ( gisteren ook al) gegeten bij Mamman, een vietnamees/thais streetfood restaurantje, waar de gerechten echt heerlijk pittig, authentiek én goedkoop zijn. Nu liggen we stikop in onze hotelkamer. Een dag rondwandelen in Berlijn vinden we allebei vermoeiender dan 90 km fietsen! Maar Berlijn heeft alles wat een leuke gezellige stad moet hebben. Veel parken, waar de mensen ontspannen op het gras liggen. Leuke terrasjes en restaurants. Heerlijk zitten aan de rivier de Spree waar de bootjes (en toeristen boten) rondvaren. Veel jongelui die zich wat kleding betreft niet laten leiden door wat op dat moment in de mode is. Ze hebben hun eigen stijl en dragen wat ze prettig vinden ( leuk om te zien). Prachtige oude gebouwen staan trots naast de moderne. Indrukwekkend: De east side gallery: een stuk van de Berlijnse muur die aan de oostkant is beschilderd door 118 kunstenaars, na de val van de muur. Ook indrukwekkend: Topographie des Terrors, een ( buiten) tentoonstelling over de drie machtige nazie organisaties Gestappo, SS en SD, die hun hoofdkwartieren hadden op dat terrein. Het spoor van stenen met gedenkplaatjes, die nu op de plaats liggen waar vroeger de muur stond. Kortom, Berlijn is een fietstocht van 1095 km waard. Bekijk de foto's maar eens.

PS: Thieu het bewijs is geleverd dat een gedeelte van de muur er nog staat.

Lieve groeten uit Berlijn,

Bart en Angelique



Reacties

Reacties

Richard

Heey toppertjes, knappe prestatie. Berlijn gehaald. En nu genieten. Zoals je Berlijn beschrijft en ervaart, zo heb ik Berlijn ook ervaren. Fantastische stad. Nog veel plezier en een goede terugreis. Gr

Thieu

Pffff... gelukkig zeg. Ge zult da hele takke-end veur niks fietse! Zou'k echt zielig hebben gevonden.
Nou ja, veur jou dan natuurlijk Angelique. Bart is toch eenmaal unne fietser.
En dan die duitse vogels! Nou zeg, kein greintchen fatsoen in das leib!
Bedankt voor jullie mooie verhalen en een goeie terugreis.

Thieu

O ja, nog effe: Net de foto's gezien van de muur. Erg indrukwekkend. Daar zijn veel heule foute dingen gebeurd. die sfeer moet daar vast nog wat hangen.

Pa en Ma Rijk

Vandaag willen we het kort houden,eerst dachten we nog de blog van Thieu te vertalen, maar we gaan ervan uit dat de meeste dit taaltje wel begrijpen en daarom sluiten wij ons volledig aan bij zijn bericht.
Liefs en geniet van Berlijn.

Gabrielle

Wat een prachtige foto's van Berlijn. Die stad staat ook nog zeker op mijn to-do lijst. Geniet er nog even van. Uitrusten kun je thuis wel weer doen :)

@nton

Hallo Angelique en Bart. Ik wil jullie bedanken voor de 1095 km verhalen waarin jullie ons hebben willen meenemen. Ik vind vooral de interculturele woorden leuk Angelique die er zo hier en daar tussen staan. Ik hou dr van hahaha!!!!! Ik kan eigenlijk niet w88 op jullie nieuwe bijzondere reis want ik kan me toch écht niet voorstellen dat jullie nu de smaak niet goed te pakken hebben. Dus: ga lekker genieten nog ff en rust uit en ik hoor graag van jullie nieuwe plannen!!!! Lieve groet @nton.

Gerry

Mooi foto impressie van Berlijn 'gelardeerd' met weer een leuk verhaal!
Nog genieten van de laatste momenten en dan weer op naar de terugreis.
Groetjes Gerry

Pa en Ma Machiels

Vandaag nog veel stappen zal wel moeilijk worden met die blaren , jullie zullen er in ieder geval vandaag nog wel van genieten en dan spijtig genoeg morgen terug naar huis, tot dan xxxxxxxxx

Mariet

Het is geweldig leuk om jullie verslag te lezen je reist echt mee. Heel mooie foto's en leuk verteld groetjes Mariet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!